مطالعه عددی جریان مکشی حاصل از ایرفویل‌های متقارن در سیستم انرژی بادی آیروماین بر اساس حل دو بعدی

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس ، تهران، ایران

2 دانشیار ، دانشگاه تربیت مدرس ،تهران، ایران

چکیده

در این مطالعه، تأثیر استفاده از یک کانال جایگزین برای مجموعه جت جریان موجود بر عملکرد آیرودینامیکی سیستم انرژی بادی آیروماین به طور جامع بررسی شده است. شبیه‌سازی‌ها با بهره‌گیری از نرم‌افزار انسیس فلوئنت انجام شده و تحلیل‌ها بر اساس تغییر محل ورود جریان کانال بر سطح ایرفویل در یک مجموعه متشکل از دو ایرفویل آینه‌ای، تحت شرایط مختلف سرعت باد صورت‌گرفته است. علاوه بر این، فاصله محوری نقاط خروجی جریان روی ایرفویل‌ها نیز مورد ارزیابی قرار گرفته است. با درنظرگرفتن برآیند تأثیر هر سه عامل مورد بررسی یعنی فاصله محوری نقاط خروج جریان از ایرفویل‌ها، موقعیت ورودی کانال داخلی نسبت به نقطه برخورد جریان به ایرفویل و نهایتاً با درنظرگرفتن اختلاف سرعت در کانال بر اثر تغییرات زاویه حمله جریان آزاد نسبت به وتر ایرفویل، افزایش 12% سرعت در سطح مقطع پشت ورودی کانال داخلی ایرفویل را به دنبال داشت. این تحقیق علاوه بر نتایج موردی، شیوه برخورد با سیستم های انرژی بادی غیر مستقیم را نشان می دهد.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Numerical study of suction flow in the symmetric airfoils of the AEROMINE wind energy system based on 2D simulation

نویسندگان [English]

  • Omid Hoseinpanahi 1
  • saeed karimian aliabadi 2
1 Master student, . Tarbiat Modares university , Tehran, Iran
2 .Associate Professor, tarbiat modares university, Tehran, Iran
چکیده [English]

In this study, the effect of using an alternative channel for the existing jet stream assembly on the aerodynamic performance of the Aeromine energy conversion device has been comprehensively investigated.Simulations were performed using ANSYS Fluent software and analyses were performed based on changing the location of the channel flow entry on the airfoil surface in a set of two mirrored airfoils, under different wind speed conditions.In addition, the axial distance of the flow exit points on the airfoils has also been evaluated.Considering the resultant effect of all three factors under consideration, namely the axial distance of the flow exit points from the airfoils, the position of the inner channel inlet relative to the point of flow impact on the airfoil, and finally considering the velocity difference in the channel due to changes in the angle of attack of the free stream relative to the airfoil chord, this resulted in a 12% increase in velocity across the cross-section behind the inlet of the airfoil's internal channel.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Aeromine wind energy system
  • mirrored airfoils
  • numerical simulation
  • pressure coefficient
  • suction port

Smiley face

 

دوره 14، شماره 1 - شماره پیاپی 35
بهار و تابستان 1404
شهریور 1404
  • تاریخ دریافت: 23 خرداد 1404
  • تاریخ بازنگری: 26 تیر 1404
  • تاریخ پذیرش: 12 مرداد 1404
  • تاریخ انتشار: 01 شهریور 1404