ابتدا پاسخ پرسشهای خود را در پرسشهای متداول جستجو کنید و اگر پاسخی نیافتید میتوانید از طریق پست الکترونیک اختصاصی و یا بخش تماس با ما در سامانه هر کدام از نشریات سؤال خود را مطرح کنید، حداکثر ظرف سه روز کاری به شما پاسخ داده خواهد شد.
فقط نویسنده مسئول مقاله میتواند آخرین وضعیت مقاله را از طریق سامانه نشریات در پرونده مقاله مشاهده کند، هرگونه تغییری از وضعیت مقاله به نویسنده مسئول اطلاع داده خواهد شد و سایر نویسندگان میتوانند از طریق نویسنده مسئول در جریان وضعیت مقاله قرار گیرند.
1. پس از ارسال مقاله توسط نویسنده به سامانه، در مرحله اول مقاله از نظر رعایت راهنمای تدوین (حداکثر ظرف یک هفته) توسط کارشناسان نشریه بررسی خواهد شد. (لطفا جهت تسریع در روند فرآیند داوری، قبل از ارسال مقاله، قسمت راهنمای نویسندگان را به دقت مطالعه کنید و مقاله را به طور دقیق بر اساس راهنمای تدوین موجود در سامانه تنظیم و ارسال کنید).
2. در صورت پذیرش در مرحله اول، مقاله در مرحله دوم از نظر کیفیت محتوا و مرتبط بودن موضوع توسط سردبیر، دبیر تخصصی و کمیته علمی مورد ارزیابی اولیه قرار خواهد گرفت. این مرحله معمولا یک هفته به طول خواهد انجامید.
3. پس از پذیرش در مرحله دوم، مقاله به حداقل دو داور ارسال خواهد شد. فرآیند داوری مقالات بدین شرح است:
1. اگر دو داور مقاله را رد کنند، مقاله رد خواهد شد.
2. اگر نظر یک داور بازنگری و داور دیگر رد مقاله باشد، مقاله برای داوری سوم ارسال و با توجه به نظر داور سوم بر اساس مورد 1 و 2 تصمیم گرفته خواهد شد.
3. اگر نظر دو داور بازنگری مقاله باشد مقاله برای بازنگری به نویسنده داده خواهد شد.
4. پس از اینکه نویسنده مقاله را بر اساس نظر داوران اصلاح و ارسال کرد، مقاله به یکی از داوران برای ارزیابی تطبیقی داده خواهد شد.
هر هفته ایمیلی برای یادآوری به داوران ارسال میشود و در صورت عدم داوری مقاله پس از یک ماه، مقاله از داور پس گرفته شده و به داور جدید داده خواهد شد. با توجه به میزان اصلاحات درخواستی و نقطه نظرات داوران و سرعت و دقت انجام اصلاحات توسط نویسندگان، اخذ پذیرش در این نشریه حدود 4 ماه (در صورت تایید نهایی داوران) به طول خواهد انجامید.
خیر- نشریه های دانشگاه جامع امام حسین(ع) هزینه ای بابت داوری و انتشار مقالات دریافت نمی کنند.