در این پژوهش دنباله نزدیک در پشت یک مدل خودرو Notch Back با استفاده از تکنیک سرعتسنج سیم داغ بهصورت یک بعدی تجزیه و تحلیل شده است. مؤلفههای نوسانی و متوسط زمانی سرعت جریان در دنباله خودرو بهطور مستقل و همچنین زمانی که در دنباله یک مدل تریلر قرار میگیرد، اندازهگیری شده است. همچنین، تغییرات ضریب نیروی پسای خودرو که در دنباله تریلر و در فاصلههای مختلف نسبت به آن قرار دارد، مورد بررسی قرار گرفته است. در این تحقیق سعی شده که از روش دنبالهای و معادلهای که اخیراً توسط Van Dam استخراج شده، برای اندازهگیری ضریب نیروی پسا استفاده شود. فاصله بدون بعد بین خودروها از 1/0 X/L=تا X/L=3 متغیر است (طول تریلر L≡ و فاصله از پشت تریلر X≡). مشاهده میشود که مقدار ضریب پسای خودرو در مقایسه با حالت مجزای آن در فاصله بدون بعد 1/0 تا 3/1 ابتدا یک روند صعودی و سپس نزولی دارد. با توجه به نمودارها و نتیجههای بهدست آمده از آزمایشها، مشاهده میشود که با افزایش فاصله در جهت طولی (x) میزان شدت اغتشاشهای دنباله بیشتر و میزان بیشینه سرعت کاهش مییابد. همچنین، دامنه ناحیه برشی افزایش یافته و علاوه برآن با دور شدن از خودرو در جهت طولی (x) قلههای کمینه سرعت نیز از بین میروند.
خوشنویس, عبدالامیر بک, & برزنونی, وحید. (1391). بررسی تجربی اثر دنباله یک مدل تریلر بر آیرودینامیک یک مدل خودرو. مکانیک سیالات و آیرودینامیک, 1(1), -.
MLA
عبدالامیر بک خوشنویس; وحید برزنونی. "بررسی تجربی اثر دنباله یک مدل تریلر بر آیرودینامیک یک مدل خودرو", مکانیک سیالات و آیرودینامیک, 1, 1, 1391, -.
HARVARD
خوشنویس, عبدالامیر بک, برزنونی, وحید. (1391). 'بررسی تجربی اثر دنباله یک مدل تریلر بر آیرودینامیک یک مدل خودرو', مکانیک سیالات و آیرودینامیک, 1(1), pp. -.
VANCOUVER
خوشنویس, عبدالامیر بک, برزنونی, وحید. بررسی تجربی اثر دنباله یک مدل تریلر بر آیرودینامیک یک مدل خودرو. مکانیک سیالات و آیرودینامیک, 1391; 1(1): -.